لاریجانی دستور رسیدگی به حمله به کوی دانشگاه را صادر کرد


علی لاریجانی، رییس مجلس ایران هیاتی را مامور رسیدگی به آنچه"اتفاقات ناگوار در برخی نقاط از جمله کوی دانشگاه تهران" خواند، کرد.

به گزارش خبرگزاری های ایران، آقای لاریجانی در پیامی که در این باره صادر کرد، محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس را سرپرست این هیات کرده است.

آقای لاریجانی مشارکت مردم ایران در انتخابات را کم نظیر عنوان کرده و گفته: "اینک که مردم ما در جشن حضور خود به سر می برند، دست هایی در صدد تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های بیگانه هستند."

الیاس نادران، حمیدرضا کاتوزیان، علی عباسپور تهرانی و علیرضا زاکانی و کاظم جلالی نماینده شاهرود در مجلس ایران، از اعضای این هیات هستند.

گزارش ها از ایران حاکیست که نیروهای امنیتی دولت ایران بامداد دوشنبه در پی تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در خوابگاه دانشگاه تهران واقع در خیابان کارگر شمالی به آنجا یورش برده اند که به گفته شاهدان عینی در اثر تیراندازی نیروها تعدادی دانشجو زخمی و تعدادی نیز دستگیر شده اند.

این در حالیست که در اصفهان نیز نیروهای دولتی به محوطه دانشگاه صنعتی اصفهان یورش برده و تعدادی از دانشجویان هدف ضرب و شتم قرار گرفته اند .

در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری، در نامه هایی به شورای نگهبان نتایچ اعلام شده انتخابات را غیرقابل قبول دانسته و خواستار ابطال آن شده اند و محسن رضایی، دیگر نامزد این انتخابات هم در نامه ای به شورای نگهبان به موارد متعدد تخلف انتخاباتی اعتراض کرده و آمار انتشار یافته از آرایی را که کسب کرده مورد تردید جدی قرار داده است.

دولت ایران حامیان معترض این دو نامزد را آشوبگر و اغتشاش گر خوانده است.

پلیس و نیروهای امنیتی نیز با افرادی که به نشان اعتراض به خیابان ها آمده بودند، برخورد کرده و به گفته احمد رضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، بیش از ۱۰۰ نفر در همین رابطه دستگیر شده اند.