حصر خانگی کروبی و موسوی تکذیب شد

در پی انتشار شایعاتی مبنی بر حصر خانگی برخی نامزدهای ریاست جمهوری، اسماعیل گرامی مقدم، سخنگوی ستاد مهدی کروبی شایعه حصر خانگی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری را تکذیب کرد و شایعه حصر خانگی میرسحین موسوی نیز از سوی یک منبع آگاه تکذیب شد.


آقای گرامی مقدم از جلسه آتی مهدی کروبی با مشاوران خود خبر داد و گفت ستاد این نامزد در تلاش است اطلاعات دقیق درباره نتایج صندوق های رای در شهرستان ها به دست بیاورد.

هرچند برخی سایت های نزدیک به گروه های اصلاح طلب زمان و مکان های متفاوتی را در نقاط مختلف ایران جهت برگزاری تجمعات اعتراضی اعلام کرده اند اما این سخنگوی ستاد آقای کروبی اعلام کرد این نامزد چنین اقدام هایی را نتیجه بخش نمی داند و معتقد است دفاع از حقوق رای دهندگان "نباید منجر به هزینه دادن آنها بشود."

آقای کروبی که بنا به اعلام وزارت کشور، با 333 هزار و 635 رای کمتر از یک درصد آراء رای دهندگان را به دست آورد، در بین چهار نامزد به به رتبه آخر دست یافت که چنین نتیجه ای با پیش بینی برخی کارشناسان تفاوت عمده ای داشت.

آقای گرامی مقدم از جمله موارد شکایت به عدم تناسب شمار اعضاء فعال در ستادهای آقای کروبی با آراء شمرده شده به سود او در برخی مناطق اشاره کرد و گفت در برخی شعبه ها رقم گزارش شده آراء با آنچه ناظران ستاد آقای کروبی از شمارش آراء گزارش کرده اند تفاوت دارد، با این حال او افزود اقدام های بعدی آقای کروبی پس از به دست آمدن اطلاعات فهرست صندوق ها و از طرق قانونی صورت خواهد گرفت.

محسن رضایی: جزئیات شمارش آراء اعلام شود

در همین حال محسن رضایی یکی دیگر از نامزدهای ریاست جمهوری هم در نامه ای به صادق محصولی وزیر کشور ایران خواستار انتشار نتایج شمارش آراء در شعب اخذ رای و حوزه های انتخابیه "به تفکیک" شد.

آقای محصولی در روز شنبه 23 خرداد (13 ژوئن) در یک کنفرانس خبری پس از اعلام نتیجه نهایی شمارش آراء، در پاسخ به سوئالی درباره سرعت بالای اعلام نتایج، عنوان کرد که نتایج شمارش آراء در شعب مختلف از طریق یک شبکه کامپیوتری به وزارت کشور منتقل شده است.

با این حال وزارت کشور تا کنون و با وجود آنکه به اذعان آقای محصولی نتایج شمارش آراء در شعبه های مختلف را در اختیار دارد، آماری از جزئیات این نتایج در شهرها و شعبه های مختلف منتشر نکرده است.