پلیس تهران: بوق ممتد و دست جمعی در تجمعات ممنوع است

در پی درگیری های روز گذشته در تهران، پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اعلام کرده که بوق زدن ممتد و دست جمعی خودروها در تجمعات ممنوع است و ماموران پلیس برابر قانون با متخلفان برخورد خواهند کرد.

روز گذشته بعد از اعلام نتایج انتخابات، گروهی از مردم در خیابانهای تهران به اعتراض پرداختند و پلیس با آنها درگیر شد. رانندگان تهرانی که شاهد برخورد پلیس بودند، به نشانه اعتراض با بوق ممتد نسبت به برخورد پلیس با مردم واکنش نشان دادند.

مجید پریزاد معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران به خبرگراری جمهوری اسلامی - ایرنا- توصیه کرده است:"خودروها از زدن بوق در برخی مناطق شهر که بدلیل تجمعات غیرقانونی ترافیک بیشتر است، خودداری کنند."

معاون ترافیکی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تاکید کرده که بوق زدن ممتد به صورت جمعی توسط برخی خودروها خلاف مقررات راهنمایی و رانندگی است و ماموران پلیس موظفند با این خودروها برابر قانون برخورد کنند

به گفته آقای پریزاد، "باتوجه به این که تعداد خودروهایی که بوق می زنند زیاد است ماموران پلیس این خودروها را به پلیس های تخصصی معرفی کرده تا قانون در باره آنها اجرا شود.

گزارشها از تهران حاکی است در خیابانهای ولی عصر، شریعتی، میردادماد و برخی دیگر از خیابانها، رانندگان تهرانی به نشانه اعتراض بدون توجه به دستور ماموران پلیس به صورت ممتد بوق می زدند.

به گفته آقای پریزاد، "بوق زدنی که باعث آزاد و اذیت مردم شود، خلاف قانون بوده و موجب اخلال در نظم عمومی می شود بر این اساس پلیس وظیفه دارد با این گونه خودروها برابر قانون برخورد کند."