گسترش نا آرامی در دانشگاههای ایران


در اصفهان نیز نیروهای دولتی به محوطه دانشگاه صنعتی اصفهان یورش برده بودند که طی آن دانشجویان هدف ضرب و شتم قرار گرفته اند.

بر اساس گزارشها از شیراز نیز در پی ورود نیروهای امنیتی بهدانشگاهشیراز درگیری هایی در این دانشگاه روی داده و تا لحظه تهیه این گزارش نیز این درگیری ها ادامه دارد.

دانشگاه نوشیروانی بابل هم روز گذشته صحنه درگیری بوده است. بر اساس گزارش شاهدان عینی، تعدادی از دانشجویان این دانشگاه توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده اند.

گزارشهای رسیده از همدان نیز حاکی از بروز نا آرامی در دانشگاه و خوابگاه دانشجویان دانشگاه همدان است. منابع آگاه می گویند، نیروهای امنیتی دولت ایران این دانشگاه و خوابگاه آن را محاصره کرده اند.

در پی بروز نا آرامی و حمله نیروهای امنیتی دولت ایران به کوی دانشگاه تهران هم، این دانشگاه در اطلاعیه ای این "حوادث" را محکوم کرد.

مسوولان این دانشگاه در این اطلاعیه اعلام کرده اند، اقدام افراد غیر مسوول را که از خارج دانشگاه به دانشجویان تعرض کرده و با وارد کردن ضرر و زیان به اموال دانشگاه، حریم مقدس دانشگاه را شکسته اند، محکوم می کنند.

در این اطلاعیه از قوه قضاییه و پلیس خواسته شده، متخلفان را شناسایی و معرفی کنند و نظم و امنیت را در دانشگاه بر قرار کنند.

این در حالیست که گزارش ها از ایران حاکیست که نیروهای امنیتی دولت ایران بامداد دوشنبه در پی تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در خوابگاه دانشگاه تهران واقع در خیابان کارگر شمالی به آنجا یورش برده اند که به گفته شاهدان عینی در اثر تیراندازی نیروها تعدادی دانشجو زخمی و تعدادی نیز دستگیر شده اند.