پویش حمایت از خاتمی و موسوی (موج سوم) خواستار ابطال انتخابات شد



محسن امین‌زاده در گفتگو با خبرنگار «موج سوم»‌ ضمن ابراز تاسف از حوادث تلخ دو روز اخیر اظهار داشت: واکنش مردم در مقابل انتشار وارونه نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری باعث اعتراض مدنی و بدون خشونت گسترده‌ای در سطح کشور گردیده اما متاسفانه این اعتراض مدنی با اقدامات مسلحانه و بسیار خشن پلیس به خشونت گرایید.


وی افزود: ضرب و شتم شدید و خشونت‌بار مردم توسط پلیس باعث شد که تکان‌دهنده‌ترین صحنه‌ها از رفتار پلیس ایران در رسانه‌های جهان به نمایش گذاشته شود. نیروهای امنیتی شب گذشته ضمن تکرار رفتار بسیار خشن خود با مردم به جای اصلاح اشتباهات فاحش‌شان اقدام به دستگیری تعداد زیادی از فعالان سیاسی نمودند. واقعا این شیوه‌های خشونت‌بار ضمن مخدوش کردن اعتبار ملی باعث وهن نظام می‌گردد.

رئیس ستاد اصلاح‌طلبان حامی موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار موج سوم درباره موضع اصلاح‌طلبان نسبت به نتایج انتخابات گفت: همه احزاب اصلاح‌طلب و بسیاری از جر‌یان‌های سیاسی رسمی کشور در شرایط کنونی یک خواسته مشترک دارند و آن هم ابطال و تجدید انتخابات است. این اقدام موثرترین اقدامی است که می‌تواند بار دیگر اعتماد مردم را نسبت به سلامت انتخابات و نظام انتخابی در ایران را تجدید نماید.

امین‌زاده درباره علت دستگیری بیش از ۱۲۰ نفر در شب گذشته گفت: ظاهرا بهانه پلیس کنترل تظاهرات خیابانی مردم از طریق دستگیری فعالان سیاسی بوده است. آنان اگر قدری تامل می‌کردند درمی‌یافتند که در این ماجرا مردم از فعالان سیاسی جلوترند و جمعیت انبوهی که در نقاط مختلف تهران در شهرهای مختلف کشور واکنش‌های گسترده‌ای علیه نتایج وارونه آرا داشته‌اند، عملا هیچ رابطه منسجمی با یکدیگر نداشته‌اند و این اعتراضات اقداماتی خودجوش، غالبا محلی و بدون سازمان‌دهی از سوی مردم است. نه افرادی که دستگیر شده‌اند و نه دیگر فعالان سیاسی در این واکنش ملت شریف ایران نقشی نداشته‌اند.

امین‌زاده همچنین در پایان ابراز امیدواری کرد مردم اعتراضات خود را به سمت فعالیت‌های جدی، مدنی و مسالمت‌آمیز سوق دهند و به این ترتیب مانع از سواستفاده خشونت‌طلبان از اعتراضات آنان شوند. پیشنهاد برگزاری اجتماع یا اجتماعات بزرگ حامیان موسوی در اعتراض به عدم سلامت انتخابات مطرح شده است که روش جانشین مسالمت‌آمیزی برای ابراز اعتراضات گسترده مردم علیه تقلب و اعلام وارونه نتایج انتخابات است.